Nový aerodynamický paket s integrovanými křidélky
Nejvýraznějším prvkem nové Ninji ZX-10R je její kompletně přepracovaný aerodynamický paket. Velká, vnější křidélka nyní generují přibližně o 25 % větší přítlak než dříve. To má za následek větší stabilitu přední části při vysoké rychlosti, přesnější pocit od předního kola v zatáčkách a nižší časy na kolo. Křidélka jsou krásně a čistě integrována do ostré kapotáže motocyklu a zdůrazňují charakteristický design „Ninja Face“. Spolu s novými hybridními LED světlomety s projektorovým/reflektorovým systémem, centrálním sáním Ram-Air a ostrou, agresivní přední kapotou, představuje ZX-10R výrazné vizuální spojení se závodní DNA Kawasaki. Její krásná, agresivní a ostře tvarovaná silueta se dynamicky táhne od přední až k zadní části a vyzařuje čirý závodní charakter i v klidu na místě.
Motor o objemu 998 ccm - síla a příkladné ovládání
Srdcem modelu Ninja ZX-10R zůstává osvědčený kapalinou chlazený řadový čtyřválcový motor o objemu 998 ccm. Poskytuje vzrušující špičkový výkon s jemnou a přesnou odezvou na plyn a zároveň splňuje předpisy emisní normy Euro 5+. Lineární křivka točivého momentu zajišťuje předvídatelný a plynulý přenos výkonu v každé situaci – od nájezdu do zatáčky až po výjezd. Podvozek s obrácenou (upsidedown) přední vidlicí typu Balance Free Front Fork (BFF) a zadním tlumičem Balance Free Rear Cushion (BFRC) Lite byl speciálně vyladěn pro zvýšený přítlak vytvořený novými křidélky. Osa čepu kyvné vidlice byla zvýšena o 2 mm pro zlepšení trakce zadního kola. Nově zvolené převodové poměry, upravená tuhost pružiny zadního tlumiče (92,5 N/mm) a optimalizované nastavení tlumení zajišťují dokonalou rovnováhu mezi stabilitou a agilitou.
Monoblokové radiální brzdové třmeny Brembo M50 s kotouči o průměru 330 mm a radiální brzdovou pumpou zajišťují nekompromisní brzdný výkon.
Standardní výbava zahrnuje také nové pneumatiky Bridgestone BATTLAX RACING STREET RS12, které nabízejí vynikající přilnavost a přesnost při průjezdu zatáčkou.
Standardně je také montován nastavitelný tlumič řízení Öhlins s dvoutrubkovou konstrukcí, který zajišťuje maximální stabilitu i za závodních podmínek.
High-Tech kokpit a pokročilé systémy podpory jízdy
Nový 5ti palcový barevný TFT displej s technologií IPS poskytuje vynikající čitelnost a prémiový vzhled. Jezdci si mohou vybrat ze dvou režimů zobrazení:
• Typ 1: Klasický analogový otáčkoměr s navigací "step by step"
• Typ 2: Sloupcový otáčkoměr s integrovanými stopkami – ideální pro použití na závodní trati.
TFT obrazovka zobrazuje všechny klíčové informace: rychlost, otáčky, jízdní režimy, spotřebu paliva, dojezd, KTRC, aktuálně zvolený režim výkonu, KEBC, KLCM, KQS a další. Přizpůsobitelný indikátor přeřazení pomáhá jezdcům optimalizovat řazení k dokonalosti. Prostřednictvím konektivity s chytrými telefony se motocykl bezdrátově propojuje s aplikací „Rideology“.
Aplikace umožňuje:
• Zobrazení informací o motocyklu (hladina paliva, stav počítadla kilometrů, stav údržby)
• Záznamy jízd se záznamem trasy na základě GPS
• Přizpůsobení si načasování řazení a rozvržení displeje
• Předkonfiguraci jízdních režimů a elektronického nastavení
Toto inteligentní připojení zdůrazňuje pokročilou a high-tech povahu nové Ninji ZX-10R.
Jak se od vlajkové lodi očekává, je ZX-10R vybavena komplexní sadou pokročilého řízení jízdy:
• KCMF – Funkce řízení zatáčení
• S-KTRC – Sportovní kontrola trakce
• KLCM – Kontrola rozjezdu (launchcontrol)
• KIBS – Inteligentní brzdový systém
• KEBC – Motorová brzda
• KQS – oboustranný Quickshifter
• Režimy výkonu
• Integrované jízdní módy
• Elektronický tempomat
Tyto systémy zaručují maximální kontrolu, trakci a bezpečnost – jak na závodní dráze, tak na silnici.
ZX-10RR: Pro ryzí závodníky
Ninja ZX-10RR je nekompromisní závodní varianta modelu ZX-10R – postavená pro jezdce, kteří na trati nenechávají nic náhodě. Zatímco časování ventilů a vačkové hřídele jsou nyní identické se standardním modelem, lehké písty a ojnice Pankl i nadále definují charakteristický vysokootáčkový charakter motoru RR. Výsledkem je okamžitá odezva plynu, ostrý přenos výkonu a autentický závodní výkon při každém otočení plynu. ZX-10RR je také vybavena brzdovými hadicemi s ocelovým opletením.
Vpředu má vidlice ultra tvrdé titanové vnitřní trubky, které výrazně snižují tření a zlepšují citlivost tlumení – ideální pro přesnou zpětnou vazbu při zatáčení nebo zrychlování ze zatáček. Zadní odpružení bylo speciálně vyladěno pro závodní použití. Charakteristiky předpětí pružin a tlumení se zřetelně liší od ZX-10R a nabízejí pevnější a přímočařejší nastavení – ideální pro maximální stabilitu při prudkém brzdění a zrychlování.
Pro optimální přilnavost je ZX-10RR obuta na pneumatikách Pirelli Supercorsa SP V3 – přímo inspirovaných závody WorldSBK a navržených pro špičkový výkon na trati.
Stejně jako u ZX-10R je standardně dodáván plně nastavitelný tlumič řízení Öhlins. V kombinaci se závodním podvozkem a bezchybným ovládáním je ZX-10RR dokonalým nástrojem pro nadšené závodníky.
Design, technologie a emoce
Nová Ninja ZX-10R a nekompromisní ZX-10RR ztělesňují dokonalou symbiózu aerodynamiky, přesnosti a výkonu. Díky optimalizovanému podvozku, pokročilé elektronice a agresivnímu designu jsou připraveny znovu překonávat limity.
„Posouvejte limity“ – Ninja ZX-10R - model 2026 představuje čistou závodní DNA přenesenou i pro silniční provoz.
Barevné varianty
Ninja ZX-10R:
• Lime Green / Blue 24
• Metallic Matte Graphenesteel Gray / Metallic Spark Black / Lime Green
Ninja ZX-10RR:
• Lime Green
Nová Ninja ZX-10R bude k dispozici u autorizovaných prodejců Kawasaki ve 2. čtvrtletí roku 2026.