Ikonické motocykly

Během své velmi dlouhé a pestré historie představila společnost Kawasaki mnoho unikátních a vyjímečných motocyklů, které byly důležité nejen pro továrnu Kawasaki, ale i pro celý motocyklový svět...

1962

1962
B8 125
Motocykl B8 125 byl prvním strojem, který hrdě nesl na své nádrži logo Kawasaki. Vycházel ze svého předchůdce, Meihatsu B7, který využíval pouze motor vyrobený továrnou Kawasaki, rám a ostatní části motocyklu byly původní konstrukce Meihatsu. Kawasaki B8 byl v Japonsku velmi populární díky své životnosti a nízkým provozním nákladům. Dvoutaktní motor o objemu 125ccm nabízel výkon 8 koní při 8,000 ot/min, a konstrukčně vycházel z leteckých motorů. Ve skutečnosti i první logo značky na nádrži bylo převzato od letadel z letecké divize Kawasaki.


1963

1963
B8M
Motocykl B8M, známý jako "Červená nádrž" byl speciálně vyvinut pro motokrosové závody v Japonsku. V roce 1963 byl tento motocykl natolik výkonný, že obsazoval všechny příčky od 1. místa až po 6. místo. B8M byl prvním závodním motocyklem, který byl nabízen jako produkční závodní motocykl. Základ vycházel ze sériového motocyklu B8, jen jeho výkon byl navýšen na 12 koní ( silniční verze měla 8 koní) a byl vybaven 4-stupňovou převodovkou. Závodní úspěchy motocyklu B8M byly začátkem budoucí velmi úspěšné závodní éry továrny Kawasaki...


1966

1966
W1 650
V době svého uvedení na trh v roce 1966 byla Kawasaki W1 poháněná paralelním, vzduchem chlazeným motorem o objemu 650 ccm - nejsilnějším seriovým motocyklem vyráběným v Japonsku. Díky své pověsti, odolnosti a výkonu byla velmi populární jak v Japonsku, tak na exportních trzích, jako je například USA, kde se společnost Kawasaki chtěla nově prosadit. W1 byla ve výrobě velmi dlouhou dobu a později byla dokonce modifikována jako policejní speciál, poprvé v historii doplněný o dvojité přední kotoučové brzdy.

1969

1969
H1 500
Počínaje rýsovacím prknem a testováním v KHI na univerzitě v Kjótu, přišla H1 500 jako první s velkým vzduchem chlazeným motorem, s konfigurací motoru V3 i jako paralelní tříválec. Nakonec H1 jak ji známe, byla ale vyráběna jako vysoce výkonný dvoutaktní tříválec. Důkladné testování diktovalo použití inovativního elektronického zapalování, které zabránilo zanášení svíček v nízkých otáčkách a také tímto řešením bylo dosaženo cíle konstruktérů a to dosáhnout výkonu 120 koní na litr objemu. Kawasaki H1 byla oslavována jako „nejlépe akcelerující silniční motocykl na světě“, produkující 60 koní z objemu 500 ccm dosahoval ve sprintech času 13 sekund na čtvrt míle. Kawasaki H1, známá svou „zajímavou“ ovladatelností a výkonem, byla postupně zdokonalována až byla nakonec vyřazena v roce 1976 jako model KH500 kvůli přísnějším emisním a hlukovým limitům.

1971

1971
H1R 500 Dave Simmonds
Na základě silničního stroje H1 500 z počátku sedmdesátých let jel závodní verzi H1R s velkým úspěchem britský jezdec Dave Simmonds. H1R, která vyhrála vůbec první Grand Prix Kawasaki v Barceloně v Barceloně v roce 1971, byl vzduchem chlazený tříválcový stroj, který měl nevytlumené výfuky ve stylu expanzní komory. Vyvinutý a upravený továrnou a samotným Simmondsem, pozdější verze H1R závodily také jako Kork Ballington v jeho rodné Jižní Africe a Mick Grant, který závodil s vodou chlazenou verzí k vítězství v závodě Senior v roce 1975 Isle of Man TT.

1972

1972
H2 750
Velký bratr H1, vzduchem chlazený, dvoutaktní tříválec o objemu 750 ccm poprvé vyjel do ulic v roce 1972 jako Mach IV. Díky většímu točivému momentu než u 500 byl tento motocykl pro mnohé jezdce snáze zvladatelný – i když distribuce výkonu u raných motocyklů byla stále nelítostná s uspořádáním válců ve stylu H2R. Pouliční H2, zplodil závodní stroj H2R, který proslavili lidé jako Mick Grant, Paul Smart a Yvonne Du Hammel, přidal Kawasaki pověst špičkového motocyklu s průlomovým výkonem. S kotoučovou přední brzdou, elektronickým zapalováním a tlumičem řízení ve standardu byla H2 údajně schopna ujet čemukoliv… Tedy kromě zastávky u čerpací stanice.

1972

1972
Z1 900
Jedna ze skutečných ikon motorismu na dvou kolech byla určitě Kawasaki Z1 900, která byla původně navržena jako stroj o objemu 750 ccm, a až poté se objem zvýšil na 903 ccm, když konkurence uvedla na trh čtyřválec o objemu 750 ccm. Motor s dvojitým vačkovým hřídelem nad hlavou a dramatické čtyři výfukové trubky ohromily světový tisk a motocyklisty, stejně jako její výkon 80 koní a rychlost přes 193 km/h u standardních předváděcích strojů. Její charakteristická zadní část „kachního ocasu“ se stala součástí lidové mluvy o designu motocyklů, a tak také příběhy o její vyjímečné spolehlivosti, Z1 téměř samostatně vytvořila zaslouženou pověst Kawasaki pro „neprůstřelné inženýrství“, která přetrvává dodnes. Motor Z1 o objemu 903 ccm, který se v roce 1976 vyvinul v Z900, nakonec v roce 1977 uvolnil místo pro Z1 o objemu 1015 ccm tedy Z1000A1.

1973

1973
H2R and KR750
Pokud měl někdo to štěstí a slyšel na vlastní uši démonické vytí tříválcového 750ccm dvoudobého závoďáku Kawasaki, nikdy na tento zážitek nezapomene. Vzduchem chlazené motory H2R a později vodou chlazené motory KR750 fungovaly nejlépe v úzkém výkonovém pásmu a snažily se doslova rozervat ocelové trubkové šasi těchto ikonických limetkově zelených závodních motocyklů na padrť . Když řekneme, že motocykl na tehdejší dobu jel, tak opravdu jel. Mick Grant byl doslova uvězněn v zajetí rychlosti (přes 191 mph) na okruhu TT Isle of Man  na své KR750. Drsná a mocná 750ka týden co týden hrála v 70. letech vysokou hru proti Sheeneově Suzuki i proti Haslamově Yamaze a to všichni tehdy jeli na maximum s prsty položenými na páčce spojky... Proč? „pro každý případ“. (dvoutakt)

1975

1975
KR250
Conceived in an attempt to create a powerful Grand Prix machine with a narrow frontal area, Kawasaki created the KR series of both 250 and 350cc machines with the water-cooled cylinders one behind each other, rather than side by side. Effectively two single cylinder disc-valve engines, the crankshafts of both were joined by gears creating a twin with a characteristic “KR drone” exhaust note. Achieving multiple world championships in the hands primarily of Kork Ballington and later Anton Mang, the KR250 was also raced at Daytona by Eddie Lawson. Still Kawasaki’s most successful tarmac racing type, the KR250 and 350 machines achieved more success over a longer period than most other racing machines.

1975

1975
KT250 Trials
The mid 1970’s witnessed a world wide craze of off-road motorcycle sport - and not just motocross. Trials also became highly popular. Kawasaki sought to acquire a place in the market which had previously been dominated by first British and then Spanish made machines.
Working in partnership with world famous trials ace, Don Smith, Kawasaki created the KT250 machine complete with its twin spark plug cylinder head and quick release rear wheel and hub. An accomplished machine in the hands of Smith and many others, the KT250 also featured a drip feed drive chain oiler with a reservoir in the swinging arm and a lighting kit for road registration p

1975

1975
World Endurance Machine
Swiss rider Alain Genoud, and his French riding partner, Georges Godier, were rebuffed by one Japanese manufacturer before striking a deal with Kawasaki to contest in the World Endurance Championship. Based on road bike engines, the rules allowed special frames and suspension in the most competitive class and the Z1 900 engine proved an ideal Endurance tool. Easy to tune and get high horsepower from, the engine also proved hugely reliable and practically unburstable. With many features common on today’s’ road bikes such as single shock rear suspension and floating brake discs, the Godie/Genoud machines also featured such endurance necessities as easy to remove and replace batteries, quickly detachable wheels and special fast fill petrol tanks. And the rewards for their dedication to Kawasaki? The 1975 world endurance title and a raft of wins under their own steam and with an impressive cast of world famous endurance riders in the years 

1977

1977
Z650 B1
At its launch in 1977, the Z650B1 was dubbed “Prince of Princes” in direct comparison to the Z1000(A1) which earned the equally royal epithet of “King of Kings”.
One of the last machines to leave the pen of legendary
Kawasaki engineer “Ben” Inamura – who also designed the Z1 900 – the Z650 had a 64horsepower engine and, as importantly, a highly praised chassis and suspension set up which enabled the rider to make full use of all the Z650’s available power.
Possessing the agility of a 500cc machine with the performance of a 750cc, the Z650 became deservedly popular with the biking public.

1977

1977
Z1-R
Launch of the 1015cc Z1-R.
An unmistakeable look and genuine cafe racer personality, the Z1-R’s appearance still looks fresh today.

1979

1979
Z1300
Reckoned by many to mark the end of the “largest is best” race of the late 70’s and early 1980’s, the Z1300 was certainly an imposing beast with its bank of six water-cooled cylinders across the frame and a huge expanse of fuel tank in front of the rider. Utilising shaft drive and air assisted twin rear shock absorbers, the Z1300 started life with three twin-choke carburettors eventually evolving into a 120bhp fuel injected machine. 

1980

1980
KR500
With an engine using technology from the all conquering KR250 tandem twin racer, the KR500 was far more than a four cylinder version of the same machine.
Bristling with new ideas and concepts, the KR500 was Kawasaki’s test bed for all manner of future technologies. Sporting a sheet aluminium monocoque chassis, the KR derived much of its look from Kawasaki aircraft wind-tunnel experience. With a range of steering and chassis adjustability not yet seen on a racing machine, the KR500 achieved it greatest success in the UK in the hands of Kork Ballington who won the Shell 500 Championship on the machine who’s chassis technology would later manifest itself in the ZX-12R Supersports machine.

1980

1980
Top Fuel Bike
Dominating Top Fuel drag racing in the States in the early 1980’s, the combination of Bo O Brochta and the Terminal Van Lines Kawasaki was almost unbeatable.
The measure that everyone else had to beat, the Z1 based bike was one of the first to run a reversed cylinder head with forced induction up front and exhausts exiting from the rear. His achievement of a 7.08 second quarter mile time at Ontario Motor Speedway in 1980 was a milestone in drag racing. Racing in both America and undertaking guest tours to Europe and the UK, the Terminal Van Lines bike marked the peak of air-cooled Kawasaki drag racing development before a raft of water-cooled and special one-off machines became available in the mid to late 80’s. 

1980

1980
Z1000H
Created at a time when carburettors were still dominant, the fuel injected Kawasaki Z1000H was a first for Kawasaki and among the earliest Fi equipped street motorcycles.
Mixing a dash of style with sophistication, the distinctive gold wheels were matched by an imposing black and gold paint scheme marking out the H as something special among its peers. Still utilising the ubiquitous 1015cc air-cooled Kawasaki engine, the Z1000H laid the foundations for all future fuel injected Kawasaki motorcycles.

1981

1981
Lawson Superbike Z1000SR
The original “Superbike” series was an AMA Championship in America based solely on modified street bikes that retained their “showroom silhouette”. Fabulously popular in the States, the bikes were hustled round American tracks by the likes of Freddie Spencer, Wayne Rainey, Wes Cooley and
“Mr Kawasaki”, Eddie Lawson. Making the race number 21 his own, Lawson and his “sit up and beg” Z1000SR became part of Superbike racing legend and it was no surprise to see the styling and many features of his winning machine become part of the established Kawasaki road bike range in the following years.

1981

1981
GPz1100 B1
Granddaddy of the justifiably famous GPz range was the GPz1100B1, the original twin shock red missile. Production raced with some success, the sit up and beg “eleven” was fuel injected and gained Uni-Trak rear suspension later in life. The essential maxim of there being no substitute for cubes was never better manifested than with the big air-cooled GPz.

1982

1982
AR50
Known primarily as a maker of lager capacity sports machines, the early 1980’s saw a raft of new machines from Kawasaki in the smaller capacity classes and particularly in sectors favoured by those new to two wheels. The AR50 exuded style and featured such desirable standard features as cast alloy wheels, front disc brake, a bikini fairing and Uni-Trak rear suspension.

1982

1982
AE80
Adding a dash of performance – and at the same time, an alternative to the road styled AR range - the AE80 catered for the fashion for off-road style machine among those taking their first tentative steps in the world of two wheels.
A capable green lane machine, the AE80 was, for many, their first machine and, as importantly, their first Kawasaki.

1984

1984
GPz900R
První vodou chlazený čtyřválcový superbike na světě, byla ikonická Kawasaki GPz900R - neboli první stroj, který nesl na svých kapotách hrdě označení "Ninja", jak byl tento motocykl přezdíván v USA. GPz900R vyvolal při svém uvedení na trh senzaci a posunul výkon i styl motocyklů Kawasaki na novou úroveň. Výkon a ovladatelnost byly opravdu jedinečné - GPz900R je vybavena typickým zadním odpružením typu Uni-Trak, hydraulickými předními vidlicemi a vačkovými hřídelemi poháněnými ze strany válců, nikoli ve středu bloku, jak bylo tehdy běžnou praxí. To vše nastavilo nové standardy, kterým konkurenci trvalo roky, než se jim vyrovnala. Široká veřejnost zná tento motocykl ze slavného hollywoodského filmu Top Gun s Tomem Cruisem z roku 1986.

1984

1984
GPz 750 Turbo
The last of the Japanese “big four” to create a Turbocharged street machine when they were in vogue during the 1980’s, the GPz750 Turbo quickly established itself as by far the best bike of its type. Early development 650cc versions were soon dropped in favour if the 750cc capacity and the adopting of an IHI turbocharger, mounted as near as possible to the exhaust ports to reduce “Turbo lag”, was the icing on the cake. A 750cc machine with the acceleration and top speed of an 1100cc normally aspirated motorcycle, the Turbo continued Kawasaki’s reputation as manufacturer of the most extreme performance motorcycles. 

1985

1985
GPz600R
Forerunner to the Ninja ZX-6R, the GPz600R singlehandedly created the middleweight Supersports class, and in so doing, proved that large capacity engines were not necessary for high performance.
With its trademark perimeter frame joining the headstock to the swinging arm pivot point in the straightest possible line, the GPz600R handled as good as it looked and surprised many with its astonishing turn of speed.

1989

1989
ZXR750H
V roce 1989 se světu představil opravdu ikonický silniční model - Kawasaki ZXR 750. Interně byl označován jako model H. Motocykl měl dvojitý páteřový rám a řadový, kapalinou chlazený čtyřválcový motor s 16 ventilovou technikou. Motor vycházel z Kawasaki GPX 750 a byl plněn čtyřmi karburátory. Pro německý trh dosahoval maximálního výkonu 70 kW (95 koní). Přední vidlice, sice klasická, ale s nastavitelným předpětím a útlumem, spolu s zadní centrální pružící a tlumící jednotkou také s nastavitelným předpětím a tlumením podpírala hliníkovou kyvnou vidlici. Takový podvozek tehdy měly pouze skutečně závodní stroje. Ani přední dvojitá kotoučová brzda se čtyřpístkovými brzdovými třmeny nebyla v té době zcela běžnou součástí sériové výbavy motocyklů. Tento motocykl byl určen k tomu, aby vyhrával závody na okruzích, ale ukázal se i jako praktický silniční motocykl pro širokou veřejnost. Maximální rychlost cca 245 km/h byla na tehdejší dobu velmi vysoká.

1991

1991
ZXR750J

V roce 1991 Kawasaki představila nový model ZXR 750, tentokrát s interním označením ZXR 750 J. Vizáž motocyklu působila ladněji díky kulatějším tvarům. Nejpodstatnější změny se ale odehrály jinde. Motor byl kompletně přepracován. S typem H neměl nic společného. Změnily se hodnoty vrtání a zdvihu a to konkrétně na 71 x 47,3 mm (předtím 68 x 51,5 mm). Přesný zdvihový objem válců je 749 cm³ (dříve 748 cm³).Maximální výkon motoru se příliš nezvýšil, konkrétně na 73,6 kW (100 koní) pro německý a rakouský trh. Nejpodstatnější změna na podvozku byla výměna přední vidlice za vidlici typu USD s průměrem kluzné trubky 43 mm. Tato vidlice opět disponovala nastavitelným předpětím pružin a tlumením pouze při roztahování. Změnil se i rozvor na hodnotu 1430 mm. Souběžně s typem J se vyráběl i typ K. Tento model byl ostrým superbikem připraveným vyrazit do boje v závodech mistrovství světa superbike, které tehdy jezdily motocykly se zdvihovým objemem do 750 cm³. Od typu J se odlišoval podsedlovou kapotáží, na které chybělo sedadlo pro spolujezdce. To ale nebyla jediná změna na kapotážích. Další změnou byla výměna palivové nádrže. Na typu K byl použit na výrobu nádrže hliníkový plech. To pomohlo snížit hmotnost o 2 kilogramy. Nejzásadnější změnou bylo použití karburátorů s plochými šoupátky Keihin FVK. S tím souvisely i jiné parametry motoru. Motor se dále odlišoval jiným časováním ventilů díky změněnému profilu vaček. Tento motor dosahoval výkonu pro německý trh 73,6 kW. Další změna se odehrála v oblasti podvozku. Již tak dobrý základ byl dále vylepšován. Přední vidlice byla zcela jiná. Stále se jednalo o obrácenou plně nastavitelnou vidlici, ale průměr kluzných trubek se zmenšil na hodnotu 41 mm a šířka stěny kluzné trubky se zvětšila pro zachování tuhosti. Tato vidlice ale již disponovala možností nastavení tlumení v obou směrech. Jak při stlačování, tak při roztahování. Výraznou změnou bylo celkové snížení hmotnosti o 5 kilogramů oproti typu J.

1990

1990
ZZR1100
Still as potent a weapon today as when it was launched way back in 1990, the ZZR1100 set performance and durability standards that its forbears like the Z1 would be proud of.
At one time, the world fastest motorcycle, speed was not the entire story of the mighty ZZR. Comfort, handling and the ability to cross continents with ease made the ZZR1100 a machine against which all others in its class were measured.

1991

1991
KX500
Mocná Kawasaki KX500, zrozená z původní z KX420, byla a je hrůzostrašnou bestií. 500 ccm čistého dvoudobého výkonu u MX stroje budila a stále budí obrovský respekt. S velkou KX závodili jezdci s velkým srdcem, silnýma rukama a ještě většíma kou... no, asi chápete! Původně vzduchem chlazený stroj se dvěma tlumiči, KX500 byl nakonec chlazený vodou a přišel se zadním odpružením Uni-trak. Co se nikdy nezměnilo, byla potřeba mít obrovský respekt ke stroji, který dokáže nakopnout, udeřit a šikanovat každého jezdce, aby se mu podřídil. Mezi těmi, kteří zkrotili KX500, byla americká legenda, Brad Lackey a jezdec Britského Teamu Green, Paul Malin, který se ve svých 19 letech stal nejmladším vítězem MXGP v roce 1991 ve Francii...

1995

1995
VN800
A big, lazy V-Twin is the archetypal Cruiser engine format, but for a long time the entry level Cruiser class was neglected by motorcycle manufacturers. The VN800 from Kawasaki righted that wrong had all the looks and style of a far bigger machine, but in far more manoeuvrable and light-weight package. For some at the time a stepping stone to the bigger VN1500 series, yet for many “all the motorcycle they ever needed”, the VN800 oozed charm and quality and gained a loyal following among “metric cruiser” owners. 

1996

1996
Ninja ZX-7R
Kawasaki Ninja ZX-7R byl poslední motocykl ze série sportovních strojů Ninja od Kawasaki vyráběný v letech 1989 až 2003. Během své výroby (1996 - 2003) zůstal vlastně nezměněn.Legendární a krásná Ninja ZX-7R, možná nepatří mezi úplně nejrychlejší stroje ve své třídě, ale vše více než vynahrazuje úžasnou ovladatelností, velmi citlivým odpružením a samozřejmě nepřekonatelným charizma. Tento motocykl s vodou chlazeným motorem o objemu 750 ccm, který ve své závodní verzi, tedy Ninja ZX-7RR dosáhl bezpočtu vítězství se jmény jako Akira Yanagawa, Scott Russell, rychle získal dobrou pověst za své schopnosti na silnici a ovladatelnost zejména za mokra nebo za podmínek s nízkou adhezí. ZX-7R byla poslední ze silničních strojů Kawasaki o objemu 750 ccm, a ustoupila menší ZX-6R, která poté doslova dominovala ve třídě supersport.

1998

1998
W650
Evocing Kawasaki's famous W1 of the 1960's, the W650 four-stroke twin looked and felt genuinely authentic.
An instant classic with features such as a bevel driven camshaft and it sold in great numbers to mature fans re-living their motorcycling youth plus younger fans discovering this highly rewarding type of machine for the very first time. 

2000

2000
Ninja ZX-12R
ZX-12R - neboli „Projekt 320“, jak se v továrně označoval vývoj nejrychlejšího seriového motocyklu světa, těžícího z firemních leteckých technologií, byl tehdejší výkonnostním podpisem Kawasaki. S obroským výkonem 200 koní, systémem RAM-AIR a nově zkonstruovaným hliníkovým monokokovým rámem jezdila zkušební ZX-12R na speciálně vyvinutých pneumatikách s vyšším rychlostním indexem a dokonce na svých kapotážích v úrovni předních vidlic poprvé představila tehdy neobvyklá „přítlačná křidélka“, která navíc podporovala aerodynamická zrcátka, která usměrňovala vzduch, snižovala čelní odpor stroje a zvyšovala přítlak, a posouvala již tak nízký součinitel odporu ještě dál.

2001

2001
ZRX 1100
ZRX1100 je oblíbený motocykl kategorie muscle bike, vyráběný a prodávaný v letech 1997 až 2001. Jeho předchůdcem byl Zephyr 1100, a nástupcem se stal v roce 2002 model ZRX1200. Jeho nejznámější barevné schéma bylo replikou závodní Kawasaki Eddie Lawsona z roku 1982, se kterou má designově podobné znaky, jako trojúhelníkovou zadní kyvnou vidlici, tvar nádrže a celkově vnější rysy. Vyráběl se ve dvou verzích, model Kawasaki ZRX 1100R měl typickou charizmatickou hranatou přední masku a světlomet. Na základě vzhledu a charakteru tehdejších strojů AMA Superbike ve stylu Eddie Lawsona, ZRX navíc evokovalo i Café Styl původní Z1R. ZRX zak oslovovalo jezdce se stejnou láskou k retro stylu a modernímu inženýrství a vytvořilo si nelítostně loajální fanouškovskou základnu.

2003

2003
Ninja ZX-6R
Předvojem nové, čerstvé řady Kawasaki pro rok 2003, byla nová ZX-6R měl „Go“, aby podpořil svou značnou „show“. Pohonná jednotka o objemu 636 ccm nabídla ohromující výkon, zatímco její podvozek byl mnohými považován za prostě vynikající.

2004

2004
Ninja ZX-10R
S pověstí a výkonem sahajícím až k původní, ostré dvoutaktní 500 ccm H1 z roku 1969, jsou supersportovní stroje Kawasaki příkladem tvrdého, nekompromisního přístupu, který milují zkušení jezdci po celém světě. I tak ale příchod ZX-10R v roce 2004 mnohé překvapil. S nekompromisním motorem o výkonu 184 koní a s ostrou geometrií řízení a dynamikou odpružení jako u závodních superbiků, byla ZX-10R navržena pro nadvládu v rukou závodníků a nejvíce oddaných silničních jezdců. ZX-10R 2004, si rychle vybudovala pověst nejextrémnějšího supersportovního stroje třídy litrů své doby, získal oprávněný status stroje, který neumožní absolutně žádné kompromisy.

2004

2004
KX250F
Four stroke, then two stroke and finally four again. The world of motocross – or scrambling as it was called way back when - was initially dominated by four stroke machines, and the majority of those British. With the advent of the expansion chamber exhausts, two stroke machines made considerably more power and were much lighter, so the world abandoned four strokes. Recently though, MX has gone full circle and for noise and emissions reasons, four stroke is King once more.  Top 250 in the eye’s of many pro and amateur riders is the KX250F. Considered pretty much perfect “straight from the crate” the 250F is now in its seventh year and keeps on
improving. With a great turn of speed and handling to match, the KX250F is a modern day MX masterpiece. 

2004

2004
Z750
Kawasaki s novým naháčem Z750 zaznamenala prodejní úspěch již od jeho uvedení na trh. Brzy se stal etalonem pro mnoho jezdců po celém světě při vytváření nových ideí a strojů, které zrodily novou kategorii motocyklů nazvanou „Supernaked“. model Z750 - nejprodávanější stroj v mnoha evropských zemích, se objevuje dodnes na mnoha obrázcích a stránkách sociálních sítí a ve fórech vlastníků, je skutečně ikonou střední třídy a doslova odstartoval novou generaci motocyklů.

2004

2004
VN2000
Kawasaki VN 2000 je největší sériově vyráběný cruiser všech dob jaký byl kdy uveden na trh. Tento silný motocykl byl více, než jen pouhá čísla. Díky svému charakteristickému vícežárovkovému světlometu ve stylu „Gattling“ a mnoha doplňujícím technologickým vylepšením a novým nápadům je dvoulitrový VN postavený společností Kawasaki nový špičkový hráč na trhu cruiserů.

2006

2006
ER-6n
Kompaktní a snadno ovladatelná  ER-6n způsobila při svém uvedení na trh senzaci a od té doby na trhu stále působí jako vynikající motorka na každodenní ježdění. Vodou chlazený, řadový dvouválcový motor o objemu 650 ccm navazuje na dřívější dvouválce o objemu 500ccm a je umístěn v jednoduchém, ale kvalitním trubkovém rámu. V kombinaci se svými „podpisovými“ barvami, jako je například jasně žlutá, ER-6n (a její sourozenci, ER 6f a Versys 650) získali jezdci skvělý charizmatický pokračovací motocykl,na kterém se skvěle vyřádí i zkušení jezdci.

2008

2008
1400GTR
Jeden z mnoha příkladů co dokáže značka Kawasaki vyrobit jsou stroje, které vytvářejí zcela nový tržní segment. GTR 1400 má praktické a originální cestovní prvky, vynikající pohodlí pro posádku a obrovský výkon, kombinovaný s technologií používanou ve třídě supersportů. S monokokovým rámem a variabilním časováním ventilů, "bezklíčkovém" zapalovanání je to opravdu velmi technicky vyspělý stroj.

2008

2008
Ninja 250R
Tím, že se slavné označení Ninja dostalo v podobě Ninji 250R do rukou mladým pilotům, tím se ještě více zvýšila přitažlivost značky Kawasaki pro jezdce, jako jsou například nováčci v řízení a ženy. Díky velmi odolnému a spolehlivému balíčku motoru a podvozek a krásnému vzhledu připravila Ninja 250R cestu pro ještě více sportovně zaměřenou Ninju 300.

2010

2010
Z1000
Styl a podstata motocyklu Kawasaki Z1000 z roku 2010 čerpá z letitých zkušeností a přináší jim aktuální úroveň. Nový Z1000 je chválen nejen za svůj avantgardní styl, ale je vybaven pokročilým podvozkem, špičkovými brzdami a silným motorem o výkonu 138 koní.

2011

2011
Z1000SX
Po uvedení na trh ve třídě sportovních cestovních strojů kombinuje nová Z1000SX skutečně špičkový sportovní výkon s praktickými a užitnými funkcemi, které přitahují mnoho stávajících fanoušků Kawasaki a přinášejí této značce i nové zákazníky.

2011

2011
Ninja ZX-10R
Ninja ZX-10R je odjakživa působivý silniční stroj, který vytvořil skvělou základnu pro mistrovský stroj Toma Sykese v roce 2013 ve WSBK. Kombinací špičkových technologií, vášně konstruktérů a charakteru strojů Ninja, je tato ZX-10R velmi úspěšná v závodech třídy Superstock a Superbike a milují ji i její uživatelé na běžných silnicích...

2012

2012
ZZR1400
Královna řady ZZR od Kawasaki. Naše ZZR1400 umožńuje až absurdní akceleraci, která nemá téměř žádnou konkurenci a je vynikající pro extrémně rychlé přesuny kamkoliv budete chtít. Díky promyšlené aplikaci elektronických asistentů, vylepšením brzd a odpružení je tento mocný stroj oprávněně považován za ikonický motocykl vytvořený továrnou Kawasaki.

2012

2012
KX450F
Pro špičkové MX závody potřebujete opravdu špičkový motokrosový speciál. Naše KX450F. KX450F, jsou ve třídě MX1 etablovaným strojem se spoustou pódií. Je špičkou světové třídy a překonává hranice Supercrossu, například s několikanásobným vítězem mistrovství AMA Ryanem Villopota.

2013

2013
Z1000
Motocykl Kawasaki Z1000 jako první využívá zcela nový konstrukční a designový styl nazvaný „Sugomi“. Posouvá hranice radikálního stylu a charakteru motoru kategorie Supernaked na vyšší level. Z1000 nabízí okamžitou odezvu na plyn a vysoce specifický podvozek, který byl uživateli kladně hodnocen jako stroj „pro opravdové jezdce“ - což je tak typické pro značku Kawasaki.