Motor a výkon – Duše legendySrdcem nové Z900RS je přepracovaný kapalinou chlazený řadový čtyřválec DOHC s 16 ventily a objemem 948 cm³, který nyní poskytuje výkon 85,0 kW (116 k) při 9 300 ot./min a kroutící moment 98,0 Nm při 7 700 ot./min. Stejně jako původní Z1 ze 70. let kombinuje plynulou a jemnou odezvu v nízkých otáčkách se vzrušujícím výkonem v otáčkách vysokých – nyní je však ještě přímočařejší a živější.
Díky novým elektronickým škrticím klapkám (elektronický plyn - ETV) reaguje motor přesně na každý pohyb plynové rukojeti. Řídicí jednotka motoru (ECU) optimálně řídí dodávku vzduchu a paliva, čímž zajišťuje lineární zrychlení a přirozenou odezvu plynu. Spolu s vylepšeným nastavením řídicí jednotky motoru (ECU) nabízí Z900RS větší kontrolu v nízkých otáčkách a větší volnost v otáčkách vysokých – věrný duchu klasického čtyřválce.
Naladění motoru bylo v mnoha detailech vylepšeno:
- Hmotnost setrvačníku klikového hřídele byla snížena o 10 %, což vedlo k přímočařejší odezvě plynu.
- Větší zadní rozeta (43 zubů) v kombinaci s kratšími převodovými poměry znatelně zlepšuje zrychlení.
- Pro lepší výkon ve vyšších otáčkách byl kompresní poměr zvýšen z 10,8:1 na 11,8:1.
- Upravené profily vačkových hřídelů (sání 270° / 8,0 mm, výfuk 250° / 7,4 mm) zostřují odezvu plynu. Upravené časování ventilů (trvání otevření a zdvih) poskytuje silnější a poutavější zážitek z jízdy – zejména při vysokých otáčkách.
- Délka sacích trychtýřů byla přeladěna (pro válec č. 1 a č. 4 zkráceny, pro č. 2 a č. 3 prodlouženy), což zlepšilo točivý moment v celém rozsahu otáček. Optimalizován byl také airbox – upravený průměr, délka a zakřivení sacích kanálů zajišťují harmonickou odezvu a charakteristický zvuk „Z“ od Kawasaki.
Zvuk a charakter – tón, který se dotkne dušeDesign nového výfuku interně označeného jako "Megaphone" kombinuje technologii a styl: optimalizované svody, nově navržený tlumič s přepracovanou koncovkou a přepracovaný katalyzátor vytvářejí silný a autentický zvuk.
Stejně jako u předchozích modelů bylo ladění zvuku záměrně vyvinuto tak, aby evokovalo nezaměnitelný charakter klasického výfukového systému systému 4 do 1. Výsledkem je hluboký, emotivní tón – od prvního "zařvání" při startu až po hutné basy za jízdy.
Elektronika a asistenční systémy – Pokrok bez kompromisůModel Z900RS 2026 je vybaven nejmodernější elektronikou, která zajišťuje bezpečnější a pohodlnější jízdu. Šestiosá IMU (inerciální měřicí jednotka) měří podélné, boční a vertikální zrychlení, stejně jako klopení, stočení a zatáčení. To systému poskytuje přesný obraz o poloze motocyklu v reálném čase.
Tato data umožňují použití funkce Kawasaki Cornering Management Function (KCMF). Při brzdění v náklonu nebo při náhlé ztrátě trakce v důsledku listí, písku nebo mokrého povrchu systém moduluje brzdný tlak tak, aby pomohl jezdci udržet zamýšlenou stopu – což zvyšuje jak ovladatelnost, tak bezpečnost.
Pohodlí a ovladatelnost – Dokonalá jízdaAť už ve městě nebo na klikatých horských silnicích, vzpřímená a uvolněná jízdní poloha modelu Z900RS (výška sedadla: 835 mm pro Z900RS / 845 mm pro Z900RS SE) poskytuje pohodlí a ovladatelnost. Volitelné příslušenství jsou snížená sedadla (ERGO-FIT) která snižují výšku sezení o 25 mm.
Nový design sedadla s širším bočním polstrováním a silnější pěnou nabízí znatelně větší pohodlí při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Díky přepracovanému polstrování je efektivní poloha sezení o něco nižší než u předchozího modelu.
Oboustranný Quickshifter a tempomat – technologie, která inspirujeSystém Kawasaki Quick Shifter (KQS) umožňuje řazení nahoru a dolů bez použití spojky. Při akceleraci systém detekuje pohyb řadící páky a dočasně vypne zapalování; při podřazování se automaticky přizpůsobí aktuálním otáčkám motoru. Bezkontaktní senzor zajišťuje vysokou spolehlivost a pohodlí při řazení již od 1 500 ot./min. Tempomat se snadno ovládá pomocí levého přepínače na řídítkách. Prostřednictvím elektronických škrticích klapek řídicí jednotka automaticky udržuje rychlost – do kopce i z kopce. Systém lze nastavit pomocí tlačítek „+“ a „–“ a automaticky se deaktivuje, když se zmáčkne brzda, spojka, nebo přidá plyn, případně když do jízdy zasáhne kontrola trakce.
Design a barevné varianty – styl a emoceVedle standardní verze se do popředí dostává i exkluzivnější varianta Z900RS SE. Ta zdědila ikonický design „Fireball“ od legendárního modelu Kawasaki Z1, nově interpretovaný pro rok 2026 se silnějším kontrastem, bohatší sytostí barev a jasnějšími oranžovými tóny. Vzhled, který dokonale doplňují zlatavé díly odpružení a kola u modelu "SE".
Nabídku doplňují další dvě verze:
• Black Ball Edition – s celočerným vzhledem a klasickými emblémy Z1.
• Standardní model v červené barvě Candy Tone Red, inspirovaný modelem Z1B z roku 1975.
Pro rok 2026 jsou modely Z900RS a Z900RS SE k dispozici také ve verzích s výkonem 70 kW. Tyto modely lze omezit na 35 kW, takže jsou vhodné pro držitele řidičského oprávnění skupiny A2.
Barvy pro rok 2026:Z900RS (včetně verze 70 kW) Candy Tone Red
Z900RS Black Ball Edition (včetně verze 70 kW): Ebony
Z900RS SE (včetně verze 70 kW): Metallic Spark Black
Závěr – Legenda žije dálNový Z900RS je pro rok 2026 více než jen modernizací modelu – je to logický vývoj klasiky. Více výkonu, více kultivovanosti, více technologií – a stále nezaměnitelný pravý „Z“. Motocykl, který propojuje minulost a budoucnost a dokazuje že: Legendy nikdy neumírají.