Newsletter

Oficiální newsletter Kawasaki

1 Červen 2022 Ninja 400 / Z400 - Oblíbené "čtyřstovky" od Kawasaki jsou zpět!


Dva špičkové motocykly Kawasaki plnící požadavky k řízení s řidičským oprávněním skupiny A2 jsou vítaným návratem do modelové řady pro rok 2023.

Vzhledem k tomu, že je kategorie sportovních naháčů stále populárnější, znovuzrozená Z400 umožní i držitelům ř.p. skupiny A2 vlastnit a řídit motocykl, který je vyrobený ve stejném stylu jako jeho větší sourozenci z rodiny "Z" vyvedeném též v designovém stylu Sugomi. Rok 2022 je rokem oslav upozorňujících na 50ti leté výročí slavné řady "Z", která poskytla odrazový můstek pro znovuuvedení modelu Z400 plnícím nově normu Euro 5 s jeho paralelním dvouválcovým vodou chlazeným motorem o objemu 399 ccm, výkonem 33,4 kW (45 k) a kroutícím momentem 37 N.m (3,8 kg-m). ) v 8 000 ot./min.

Kompletní balíček obsahuje dále například antihopingovou asistovanou spojku, trubkový příhradový rám odrážející podvozek prémiového motocyklu Kawasaki Z H2... Z400 tak nabízí osobitý styl, charizma a v neposlední řadě skvělou ovladatelnost. Osloví tak i ty jezdce, kteří mají pocit, že třída 400 ccm není jejich ideální kategorie.


Výška sedadla 785 mm přispívá ke skvělé ovladatelnosti, a dále jedinečné doplňkové sedadlo Kawasaki ERGO-FIT zvyšuje jízdní komfort pro vyšší jezdce, takže Z400 je nejlogičtější volbou ve své třídě pro jezdce jakýchkoliv postav.

Fanoušci zaměření na sportovní jízdu a okruhové ježdění mají také důvod k radosti, protože kromě modelu Z400 se vrací i velmi populární Ninja 400. Tento motocykl tvoří základ pro závodní stroj, který vyhrává další a další závody v mistrovství světa WSBK ve třídě WorldSSP300. Ovladatelnost a výkon Ninji 400 nepotřebuje další úpravy. Mistrovský stroj loňského šampiona Adriana Huertase sdílí s novou Ninjou 400 shodné díly a technologie. Navíc plní stejně jako Z400 požadavky k řízení s oprávněním A2, stejně tak má shodný trubkový příhradový rám a výkonnou 286mm přední kotoučovou brzdu, dále podpořenou výkonnou 193mm zadní kotoučovou brzdou...

Styl motocyklů řady Ninja nevyjde nikdy z módy a tak si nová Ninja 400 libuje ve své rodinné podobnosti se superbikem Ninja ZX-10RR, tedy strojem, který dosáhl nevídaných úspěchů v mistrovství světa WSBK. A stejně jako jeho velká sestra, je stroj třídy 400 ccm též vybaven asistovanou antihopingovou spojkou, která usnadňuje řazení a má o 20 % lehčí ovládací sílu na spojkové páčce.

Očekávání opětovného uvedení ne jednoho, ale dvou strojů kategorie 400 ccm splňujících licenci A2 ve specifikaci Euro 5 je u konce a povede k rozšíření ucelené řady motocyklů Kawasaki pro modelový rok 2023, což pro potenciální zákazníky vytvoří náročnou, ale příjemnou volbu. Naháč Z400, nebo Ninja 400? Kawasaki je připravena a nyní má opět plně pokrytou střední třídu...

Pro modely