Newsletter

Oficiální newsletter Kawasaki

1 Únor 2023 Kawasaki představila nový čtyřválcový supersport Ninja ZX-4R!


Společnost Kawasaki Motors Corporation oznámila, že již brzy uvede na evropský trh maloobjemový, avšak velmi výkonný stroj slavné řady Ninja, který ponese název Ninja ZX-4R. Tento přírůstek do řady supersportů od Kawasaki má nově navržený motor a rám a bude nabízen též ve variantách Ninja ZX-4R SE a Ninja ZX-4RR. V evropských zemích budou tyto motocykly představeny v únoru 2023 a začátek prodejů tohoto modelu se očekává na podzim roku 2023.

Nová Ninja ZX-4R je vybavena točivým a silným motorem o výkonu 80 koní. Ten je usazen v lehkém a kompaktním podvozku původem z v Japonsku velmi oblíbené Ninji ZX-25R, který svou agilitou nabízí vynikající chování v zatáčkách. Při svém uvedení na trh bude Ninja ZX-4R jediným plnohodnotným supersportovním modelem ve třídě 400 ccm s řadovým čtyřválcovým motorem v Evropě! Ninja ZX-4R má agresivní vzhled a prémiovou výbavu, kterou očekáváte od motocyklu z rodiny Ninja a navíc vyvolává husí kůži zvukem linoucím se z výfuku vysokootáčkového čtyřválcového motoru.

Ať už se jedná o zkušeného jezdce nebo nováčka v oblasti supersportů, budoucí majitelé motocyklu Ninja ZX-4R zažijí vzrušující potěšení z jízdy na závodním okruhu, nebo v provozu díky koncepci "APEX PREDÁTOR".
 
Srdcem tohoto stroje je nově vyvinutý, kapalinou chlazený řadový čtyřválcový motor DOHC o objemu 399 ccm, který vychází z technologie legendární řady supersportovních strojů Kawasaki a je schopen dosáhnout maximálního výkonu 57 kW (77 koní) a 59 kW (80 koní) při využití náporového sání. Motor byl koncipován tak, aby kombinoval velký točivý moment v nízkých a středních otáčkách s výkonovou špičkou ve vysokých otáčkách. Motor má ale dostatek síly ve všech jízdních situacích - od každodenního používání až po sportovní jízdu na okruhu.
 
Sání je vybavené světoznámým systémem Ram Air společnosti Kawasaki, které zvyšuje účinnost plnění motoru a přispívá k maximálnímu výkonu. Je umístěné uprostřed masky a je okamžitě rozpoznatelné. Kanály Ram Air jsou vedené na levé straně od přední vidlice a vedou do airboxu. Jezdec vidí před sebou značku "Ram Air", která poukazuje na maximální výkon a úžasnou zvukovou kulisu sání. Mimořádně vysokootáčkový motor, jehož otáčky přesahují 15.000 min-1, vydává vzrušující zvuk, jaký dokáže vydávat pouze výkonný řadový čtyřválcový motor Kawasaki.
 
Co se týká podvozku, jeho konfigurace je zaměřena na vynikající jízdní vlastnosti a je inspirována koncepcí převzatých z modelu Ninja ZX-10RR ve WSBK. Díky rámu z vysokopevnostní ocelové příhradové konstrukce a zakřivené dlouhé kyvné vidlici dosahuje rám ideálního rozložení hmotnosti mezi předním a zadním kolem a navíc optimálního vyvážení tuhosti a pružnosti, což zajišťuje svižné ovládání a skvělou zpětnou vazbu.

 Přední vidlice Showa SFF-BP (modely Ninja ZX-4R SE a Ninja ZX-4RR jsou vybaveny mechanismem pro nastavení předpětí) je doplněna v zadní části horizontálním odpružením typu back-link, které nabízí stejnou progresivní charakteristiku jako supersportovní model Ninja ZX-10R a přispívá k vynikajícím jízdním vlastnostem typickým pro supersporty. Varianta Ninja ZX-4RR je navíc vybavena stejným typem zadního tlumiče Showa BFRC-lite jako model Ninja ZX-10R.

 Silný brzdný účinek zajišťují přední poloplovoucí dvojité kotouče o průměru 290 mm a radiální monoblokové třmeny, zatímco vzadu je použit kotouč o průměru 220 mm. Celá brzdná soustava tak poskytuje velkou brzdnou sílu a vynikající citlivost, odezvu a výkon. Co se týká přilnavosti, je použita kombinace pneumatik o rozměrech 120/70 a 160/60. Tyto rozměry jsou navrženy tak, aby odpovídaly vlastnostem modelu Ninja ZX-4R a poskytovaly vynikající stabilitu při vysokých rychlostech.

Opravdu si nelze splést ostré linie této nové Ninji s agresivním stylem a ostře řezanými kapotami převzatými od větších modelů. Kvalitní vzhled modelu Ninja ZX-4R umocňuje též použití full LED osvětlení - od dvojitého předního světlometu až po koncové světlo.
 
Elektronické asistenty jsou u této Ninji také významnou součástí integrovaných jízdních režimů, které propojují režimy  kontroly trakce (KTRC) a výkonové módy. Vybírat lze ze čtyř různých režimů - Sport, Road, Rain a Rider (individuální). Jezdec tak může snadno zvolit vhodné nastavení, které odpovídá jízdním podmínkám a jeho vlastnímu stylu jízdy. Modely Ninja ZX-4R SE a Ninja ZX-4RR jsou rovněž vybaveny oboustranným quickshifterem (KQS), který umožňuje řazení nahoru i dolů bez spojky.
           
 Přístrojový panel modelu Ninja ZX-4R je vybaven 4,3 palcovým barevným plně digitálním LCD displejem, který poskytuje skvělou viditelnost i na ostrém světle. Je v něm integrován traťový (race) režim, který čitelným způsobem zobrazuje časy na kolo, zařazený převodový stupeň a otáčky od 10.000 ot/min výše. Aplikaci Kawasaki RIDEOLOGY lze použít k propojení s chytrým telefonem pro řadu doplňkových funkcí, včetně zaznamenávání informací o GPS trase jízdy a dalších užitečných informací.
 
Kromě základního modelu Ninja ZX-4R budou k dispozici ještě následující dvě varianty:
 
Ninja ZX-4R SE:
Tento model ze speciální edice se vyznačuje originálními barvami a grafikou inspirovanou stroji továrního závodního týmu Kawasaki Racing Team (KRT), a také četným originálním příslušenstvím v rámci standardní výbavy.
(Výbava)
- Oboustranný quickshifter,
- Kouřové plexisklo,
- USB zásuvka,
- Padací protektory.
 
Ninja ZX-4RR:
Kromě originálních barev inspirovaných závodním týmem Kawasaki ve WSBK a grafikou "RR" je zadní odpružení vybaveno systémem Showa BFRC-lite, tedy stejným typem, který je použit na supersportovním modelu Ninja ZX-10R. Tato specifikace umožňuje maximální zážitek ze sportovní jízdy.
(Výbava)
- Oboustranný quickshifter.

 Model:  Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4R SE / Ninja ZX-4RR
 Rozměry:  1,990 mm × 765 mm × 1,110 mm
 Rozvor:  1,380 mm
 Světlá výška:  135 mm
 Výška sedadla:  800 mm
 Úhel řízení / stopa:  23.5° / 97mm
 Typ motoru:  Vodou chlazený, čtyřtaktní čtyřválec
 Objem válců:  399 cm3
 Vrtání a zdvih:  57.0×39.1mm
 Kompresní poměr:  12.3:1
 Startér:  Elektrický (samočinné startování)
 Zapalování:  Bateriové s cívkami (tranzistorové zapalování)
 Mazání:  Mokrá lázeň
 Objem olejové nápně:  3.0 Litru
 Zásobování palivem:  Vstřikování paliva
 Převodovka:  6 rychlostí
 Spojka:  Vícelamelová v olejové lázni
 Převody:  1.  2.929 (41/14)
 
 2.  2.056 (37/18)
 3.  1.619 (34/21)
 4.  1.333 (32/24)
 5.  1.154 (30/26)
 6.  1.037 (28/27)
 Primární/Sekundární převod:  2.029 (69/34) / 3.429 (48/14)
 
 Typ rámu:  Trellis (tenkostěnné ocelové trubky s vysokou pevností v tahu)
 Odpružení:  Přední  Teleskopická vidlice
 Zadní  Kyvná vidlice (horizontální uložení zadního tlumiče)
 Rozměry pneumatik:  Přední  120/70ZR17M/C (58W)
 Zadní  160/60ZR17M/C (69W)
 Brzdy:  Přední  Dva přední kotouče o průměru 290 mm (vnější rozměr)
 Zadní  Jeden zadní kotouč o průměru 220 mm (vnější rozměr)
 Úhel zatáčení (Levý a Pravý)  35° / 35°
 Pohotovostní hmotnost:  Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4RR: 188kg
 Ninja ZX-4R SE: 189kg
 
 Objem palivové nádrže:  15 Litrů
 
  • Specifikace motocyklů se ještě mohou změnit bez předchozího upozornění.
  • Specifikace motocyklů se mohou na jednotlivých trzích lišit.
  • Datumy uvedení na trh v jednotlivých zemích se mohou pro různé varianty ZX-4R lišit.