Zatímco trasu dvacáté první a závěrečné etapy lemovaly stovky tisíc fanoušků, kterým sekundovaly miliony dalších u televizních obrazovek po celém světě, finále závodu vytvořilo také platformu pro organizátory celé akce a klíčové partnery, jakými je i Kawasaki, aby zde demonstrovali své úsilí o čistší, zelenější budoucnost, jejíž součástí bylo i veřejné představení unikátního prototypu motocyklu poháněného vodíkem.
S ambicí snížit uhlíkovou stopu této obrovské a komplexní akce o 50 % do roku 2030, která dokonale odpovídá podobnému úsilí společnosti Kawasaki o uhlíkovou neutralitu, je každý aspekt závodu a jeho infrastruktury pod drobnohledem prostřednictvím iniciativ, jejichž cílem je nejen snížit emise v samotné struktuře závodu, ale také nabídnout příležitosti, z nichž mohou těžit i diváci.
Kawasaki se do této arény vrátila v roce 2025 jako oficiální motocyklový sponzor, přičemž poprvé se jí účastnila již v roce 1976, a nově jím zůstane až do roku 2027. Zatímco celý svět včetně toho cyklistického se za ta léta výrazně proměnil, étos „Vést příkladem“ zůstává pevně zakořeněný v hodnotách ASO, organizátora Tour de France, a činí tak zapojení značky Kawasaki vysoce relevantním.
Nejenže organizátorský tým používal flotilu úsporných modelů Versys 1100, ale japonská společnost s ASO spolupracovala v průběhu celé akce na zdůrazňování obrovského environmentálního pokroku, jehož je průběžně dosahováno ve světě jednostopých motorových vozidel.
Před každou etapou závodu se koná tzv. caravane publicitaire a při té poslední 21. dostalo obrovské publikum příležitost vidět nejen motocykly Kawasaki poháněné konvenčními spalovacími motory, ale i plně elektrické EV motocykly a unikátní model Z7 Hybrid, jež jsou součástí aktuální modelové nabídky dostupné u všech prodejců motocyklů Kawasaki.
Elektrické EV stroje se nabízejí jak v „nahatém“ stylu řady Z, tak v kapotovaném provedení Ninja a reprezentují první krok Kawasaki do světa 100% elektrických motocyklů, zatímco Hybrid (též v provedení Z i Ninja) dokáže jezdit čistě na elektřinu, na benzín nebo na kombinaci obojího, a to za přispění konvenční převodovky s automatickým nebo manuálním (prostřednictvím tlačítek na řídítkách) režimem podle jezdcových preferencí.
Při dojezdu na Champs-Élysées navíc před flotilou motocyklů Kawasaki Versys 1100, které dohlížely na bezpečnost, uzavírky silnic a koordinaci pelotonu, jel testovací jezdec Matthias Hoeppner v sedle motocyklu s motorem, který spaluje vodík. Ten je postaven na bázi inovativního a zcela ve vlastní režii vyvinutého vyráběného kompresorem přeplňovaného motoru Kawasaki a jeho podvozkové platformě, na níž vzniká i úspěšná Ninja H2 SX. Téměř bezemisní stroj projel kolem shromážděného davu, který očekával vyvrcholení 21etapového závodu. Mezi účastníky byli pan Hiroši Ito – prezident a generální ředitel společnosti Kawasaki Motors, Ltd. – a pan Jasuhiko Hašimoto – prezident společnosti KHI (Kawasaki Heavy Industries) – kteří na akci společně zastupovali Kawasaki.
Hoeppner uvedl, že je z chování motocyklu a jeho přijetí fanoušky nadšený. „Tour de France je tak slavnou globální akcí a zpočátku pro mě bylo těžké si plně uvědomit, že budu řídit unikátní vodíkový motocykl Kawasaki před milionovým celosvětovým publikem. Jak jsem očekával, motocykl fungoval zcela bezchybně a byl jsem hrdý, že jedu v čele přehlídky Kawasaki ukazující šířku našich jednostopých technologií od úsporných benzínových strojů po plně elektrické a hybridní. Bylo příhodné, že pan Ito a pan Hashimoto byli přítomni a mohli sledovat reakci veřejnosti na veškerou tvrdou práci, kterou naši inženýři odvádějí na tomto a dalších projektech Kawasaki zaměřených na nízké emise a uhlíkovou neutralitu.“