Newsletter

Oficiální newsletter Kawasaki

23 Listopad 2020 Kawasaki mění tváře Superbiků Ninja ZX-10R a Ninja ZX-10RR

Továrna Kawasaki přenáší metodický vývojový přístup Kawasaki Racing Teamu ve WSBK k seriovým strojům, a nyní se ponořila hluboko k samému jádru strojů Ninja ZX-10R a Ninja ZX-10RR. A tak s novými modely před novou závodní sezónou učinila další významný krok ve vývoji těchto kultovních strojů.
Továrna Kawasaki neustále plně využívá své jezdce ve WSBK týmu - Jonathana Reu a Alexe Lowese k tomu, aby otestovala během závodní sezóny řadu nápadů, díky nimž si letos Jonathan Rea zajistil historicky šestý po sobě jdoucí titul mistra světa a přidal do vínku oběma litrovým Ninjám pro rok 2021 heslo: „vyvinuto na závodní dráze“.

Inženýři společnosti Kawasaki se soustředili na skutečně využitelný maximální výkon a technická vylepšení, která umožní tomuto stroji který vítězí na každé závodní trati nastavit nový standard superbiků i na běžné silnici. A i proto je upřednostňován nový inovativní aerodynamický balíček pro rok 2021 v kombinaci s perfektní ovladatelností a ergonomickými vylepšeními podporovanými novou inženýrskou filozofií „Dostane se Vám pod kůži“.

Pokud jde o aerodynamiku, hlavním cílem je nyní „přítlak“ který je realizován inovovanými integrovanými křidélky začleněnými do přední masky motocyklu. Design který odvádí proud vzduchu bočními deflektory tak vytváří přítlak, který je přibližně o 17% vyšší, než má současný stroj Ninja ZX-10R. Podobně je aerodynamicky zjemněn design zadního sedadla, aby se za jezdcem vytvořila oblast s malým podtlakem. V kombinaci s plexisklem, které je o 40 mm vyšší, jinou pozicí řídítek, která kopíruje pozici u motocyklu Jonathana Rey a o 5 mm vyššími stupačkami, je aerodynamický a ergonomický balíček „dalším krokem“ přiblížení se k WorldSBK speciálu pro rok 2021. Výčet dalších inovací motocyklu pokračujte závodním TFT přístrojovým panelem (včetně připojení Bluetooth), čtyřmi volitelnými jízdími režimy a dále novými funkcemi pro jízdu na silnici, jako je elektronický tempomat a nastavitelné vyhřívané rukojetí řídítek.

Aktualizace podvozku zahrnují o 1 mm nižší bod otáčení kyvné vidlice (nastavitelný je u verze RR), o 2 mm větší průměr předních vidlic a 8 mm delší kyvná vidlice, což vše přispívá ke zlepšení stability a k lepší trakci. Předpětí pružin se také změnilo, když je přední část nyní měkčí a zadní část tvrdší. Širší oblast upnutí přední vidlice spolu s trojitým uchycením reviduje celkové vyvážení a tuhost vnějších trubek vidlice.

Zpomalení tohoto "divokého zvířete" na trati i na silnici se v roce 2021 ujme dvojice brzdičů Brembo - monoblokové třmeny M50 a poloplovoucí přední kotouče o průměru 330 mm. Hlavní brzdový válec má radiální pumpu (a pancéřové opletené hadice u verze RR). O prvek „vidět a být viděn“ je pro novou sezónu postaráno díky kompletnímu LED osvětlení využívajícímu světlomety s přímou projekční jednotkou od firmy Mitsubishi - jejich světelné optické moduly jsou vůbec poprvé použity u seriového motocyklu.

Srdcem každého stroje Ninja je bezesporu motor a ZX-10R a RR nejsou výjimkou. Obě dvě se nadále spoléhají na to, že ovládání ventilů zajišťují vačkové hřídele s technologií "finger-follower" což zvyšuje výkon a účinnost a zároveň snižuje hmotnost ventilového rozvodu. Převodové poměry jsou u rychlostních stupňů 1, 2 a 3. nižší, aby bylo možné co nejlépe využít úžasnou sílu motoru Ninja ZX-10R, která je dále vylepšena novým designem sání RAM-AIR systému. Nový chladič oleje vyvinutý u KRT,  udržuje "mazací krev" motoru v chladu, a přináší další technologii přímo z trati na ulici a posiluje tak spojení mezi závody a silnicí pro fanoušky motocyklů Ninja.

ZX-10RR pro rok 2021 (omezená série na 500 kusů pro celý svět), má nejvyšší obsah motoru 998 ccm. Motocykl je vybaven speciálními lehkými koly Marchesini obutými do standardních pneumatik Pirelli Diablo Supercorsa SP. Maximální otáčky jsou o 400 ot./min vyšší, verze RR tak udělá velký pokrok směrem k nové sezóně závodů a k tratím s vysokou maximální rychlostí za pomoci přesných a lehkých ojnicí Pankl perfektně spojenými s písty s nízkým třením Pankl, které vytvářejí čistý a jedinečný pódiový potenciál tohoto motocyklu.

Není divu, že Ninja ZX-10RR vyhrála korunu světových superbiků šest let po sobě a není pochyb, že i v roce 2021 Ninja ZX-10R a ZX-10RR ponese prestižní vlajku značky Kawasaki velmi vysoko. Kawasaki změnila tvář superbikového závodění... Nyní je tu s novými funkcemi a zbrusu novým vzhledem, kterému Kawasaki nyní říká: #FaceYourself.