Newsletter

Oficiální newsletter Kawasaki

3 Květen 2022 KX250 model 2023 navyšuje svůj výkon a snižuje časy na kolo.

Soutěžní stroj, jakým bezesporu je Kawasaki KX250, je stěžejní motocykl v motokrosové řadě Kawasaki, která oslovuje mladé, středně pokročilé, ale i národní jezdce a jezdce třídy MX2; každý se svými vlastními speciálními přáními a potřebami. Pro rok 2023 inženýři Kawasaki vstřebali zpětnou vazbu od AMA Supercross, třídy MX2 v paddocku MXGP a blízkého Japonského národního mistrovství. A destilací veškeré zpětné vazby vytvořila stroj, který bude pružně a schopně reagovat na potřeby své rozmanité zákaznické základny.

Hlavní z mnoha změn jsou ty v kategorii motorů. Užší rozteč sacích ventilů v hlavě válců (37 mm až 35,5 mm) spolu se zvětšenou vůlí u sedel ventilů přináší vyšší účinnost plnění válců a tedy lepší spalování pro vyšší špičkový výkon. Pro přesné plnění válce je sací kanál ve stylu sestupného proudu rovnější, vstřikovač proti proudu je přemístěn shora pod kanál. Tyto změny dále přispívají ke zvýšené účinnosti plnění válců, což přispívá k vyššímu špičkovému výkonu. Pokud jde o samotné ventily, jsou menší (ø32 mm až ø31 mm), což přispívá ke spolehlivosti hlavy válců / sedla ventilů a zároveň umožňuje těsnější stoupání ventilů, zatímco koruna pístu je revidována tak, aby odpovídala velikosti ventilu a změnám stoupání.

Kromě vyššího výkonu motoru díky této nové účinnosti nabízí delší trubka sběrače výfuku (457 mm až 557 mm) zvýšený točivý moment ve středním rozsahu, zatímco inženýři Akashi také zajistili, že pokročilé časování zapalování odpovídá změnám režimu motoru. Pokud jde o pocit výkonu, nový magnetorotor se zvýšeným momentem setrvačnosti (9,5 kg·cm2 až 10,0 kg·cm2) přispívá k přívětivějšímu dodávání výkonu pro závodníky.

Pokud jde o převody, poměry tři, čtyři, pět a šest zůstávají stejné, ale díky zpětné vazbě od AMA Supercross je zaveden delší první převodový stupeň a druhý převodový stupeň je také upraven tak, aby přechod mezi prvním a třetím byl hladší.

Veškeré zkušenosti z japonského motokrosového šampionátu vedly ke změnám vnitřních částí přední vidlice, aby poskytly pevnější kompresní tlumení, což přispívá ke zvýšení výkonu v terénu bez obětování jízdního komfortu. Zatímco samotná tuhost pružiny vidlice je nezměněna, upravená výška oleje přispívá k optimalizaci celkových charakteristik pružiny. Zadní odpružení je nyní vybaveno pevnějším kompresním tlumením, které přispívá ke zvýšení výkonu v terénu bez obětování jízdního komfortu.

Mezi další vylepšení podvozku patří přijetí širší zadní pneumatiky pro rok 2023 ve formě Dunlop MX33 110/90-19 ve srovnání s 100/90-19 používaným v loňském roce, zatímco stupačky jsou o 5 mm širší (odpředu dozadu). a umístěné o 3 mm dozadu, aby poskytovaly vynikající přilnavost, skvělý pocit, což usnadňuje přenos váhy a navíc jsou lehčí.

Moudří ladiči Vám řeknou, že postupné vylepšování a upgrady, které se hladce integrují, jsou často cestou k závodnímu úspěchu a to je právě cesta, kterou se Kawasaki vydává pro svůj čtvrtlitrový stroj závodní třídy. Užitečný výkon, modernizace motoru a podvozku a skutečný pódiový potenciál, to je nová KX250 od Kawasaki!