Technologie
Kawasaki Technologie motoru

Již od roku 1950, kdy společnost Kawasaki představila svůj první motocyklový motor, dávalo vždy vývojové oddělení Kawasaki důraz na technologický vývoj a inovace svých motorů a podvozků. I díky tomu jsou naše dnešní motocykly vybaveny tou nejmodernější technologií, která těží z mnohaletého vývoje...

Režim úspory paliva

Režim úspory paliva si může každý jezdec snadno aktivovat sám, když přepne řídící jednotku motoru na palivovou mapu, která snížením výkonnostních charakteristik šetří palivo, a tak zvyšuje dojezd motocyklu.

Jezdec si může kdykoliv podle potřeby tlačítkem na řídítkách zapnout, případně vypnout režim úspory paliva. Řídicí jednotka motoru se aktivací přepne na úspornější palivovou mapu, která snížením výkonnostních charakteristik šetří palivo a zvyšuje dojezd motocyklu. Cílem tohoto režimu je snížení spotřeby paliva při jízdě konstantní rychlostí. Při jízdě oblastmi s nedostatkem čerpacích stanic, nebo při dlouhých výletech napříč kontinenty je schopnost překonat delší vzdálenost na "jednu nádrž paliva" vítaným bonusem. Aby byl tento režim úspory paliva co nejefektivnější, vyžaduje jemnou práci s plynem. Například u motocyklu Kawasaki GTR 1400 to znamená udržovat otáčky motoru pod 6000 otáček za minutu, přidaný plyn pod 30%, a rychlost do 160 km/h. Režim úspory paliva přispívá k výrazným úsporám paliva na dlouhých cestách, zvláště pokud se současně řídíte i indikátorem ekonomické jízdy ECO.