Technologie
Kawasaki Technologie motoru

Již od roku 1950, kdy Kawasaki představila první motocyklový motor, vývojové oddělení Kawasaki vždy dávalo důraz na vývoj a inovace motorů i podvozků. I díky tomu naše dnešní modely jsou vybaveny nejmodernější technologií, která těží z mnohaletého vývoje. 

S-KTRC

S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control) je kontrola trakce využívaná v MotoGP a určená pro sportovní použití.


Kawasaki vyvinula S-KTRC (kontrola trakce) využívající základní technologie, která Kawasaki používala na svých motocyklech v MotoGP. Tato technologie plynule kontroluje určitý prokluz zadního kola, aby bylo dosaženo maximální možné akcelerace. Maximální zrychlení motocyklu vyžaduje určitý prokluz zadního kola ( obvykle 20-30%, to znamená, že zadní kolo se točí o 20-30% rychleji, než přední kolo. Aby bylo docíleno optimálního přenosu síly na asfalt, S-KTRC monitoruje prokluz zadního kola v reálném čase, a plynule upravuje výkon motoru. S-KTRC monitoruje několik parametrů zaráz, včetně rychlosti předního a zadního kola, otáčky motoru a pozici klapek. Tyto údaje jsou zpracovávány každých 5 milisekund, tedy 0,005s. Tato unikátní metoda Kawasaki umožňuje dopředu určit, jak se motocykl bude chovat v dalších sekundách. Kromě módu 3, který omezuje výkon již při náznaku prokluzu zadního kola, S-KTRC využívá jen malé poklesy výkonu, aby bylo zachováno bezpečné zrychlení stroje. protože cílem je maximální zrychlení motocyklu, tak tento systém umožňuje i power wheelie při výjezdu ze zatáček.