back to model

Technologie
Kawasaki Technologie motoru

Již od roku 1950, kdy společnost Kawasaki představila svůj první motocyklový motor, dávalo vždy vývojové oddělení Kawasaki důraz na technologický vývoj a inovace svých motorů a podvozků. I díky tomu jsou naše dnešní motocykly vybaveny tou nejmodernější technologií, která těží z mnohaletého vývoje...

Kompresorem přeplňovaný motor Kawasaki

Obrovský potenciál kompaktního a velmi účinného přeplňovaní motoru byl navržen zcela interně a je dokladem jedinečné pokročilé technologie, kterou majoritně vlastní skupina Kawasaki Heavy Industries (KHI).

Přeplňované motory Kawasaki čerpají know-how z technologií, které majoritně vlastní skupina KHI. Tyto technologie umožňují motoru dosahovat velmi vysoké výkony při zachování kompaktní konstrukce celé pohonné jednotky. Klíčem k dosažení obrovských výkonú je přeplňování motoru kompresorem. Jedná se o specifické řešení speciálně vyvinuté pro motocykly a vyvinuté zcela interně za použití technologií od společností Kawasaki Gas Turbine & Machinery Company, Aerospace Company and Corporate Technology Division.
Jednou z největších výhod vlastní konstrukce kompresoru a přizpůsobení jeho vlastností je to, že zcela odpovídá charakteristikám motocyklových motorů. Inženýři byli schopni dosáhnout velmi efektivního provozu v širokém rozsahu podmínek a hlavně bez prodlevy - něco, čehož nebylo možné dosáhnout například jen použitím obyčejného turbodmychadla, které jistě znáte z automobilového průmyslu.
Výhoda vysoké účinnosti v kompresoru spočívá v tom, že při stlačování vzduchu je tepelný zisk snižující celkovou energii minimální. Zatímco mnoho kompresorů dokáže nabídnout vysoce efektivní provoz ve velmi omezeném rozsahu podmínek, kompresor Kawasaki nabízí vysokou účinnost v širokém rozsahu tlakových poměrů a průtoků - to znamená v širokém rozsahu otáček motoru a rychlostí motocyklu. Tato široká škála efektivního provozu (podobně jako u širokého výkonového pásma) se tak snadno promítá do velkého zrychlení. Vysoká účinnost kompresoru a minimální tepelný zisk také znamenaly, že není potřeba žádný mezichladič, což výrazně šetří hmotnost a prostor a umožňuje tak kompaktní konstrukci celého motoru.