Technologie
Kawasaki Technologie motoru

Již od roku 1950, kdy společnost Kawasaki představila svůj první motocyklový motor, dávalo vždy vývojové oddělení Kawasaki důraz na technologický vývoj a inovace svých motorů a podvozků. I díky tomu jsou naše dnešní motocykly vybaveny tou nejmodernější technologií, která těží z mnohaletého vývoje...

IMU - Inerciální měřící jednotka Kawasaki

Kombinací proprietárního softwaru (software s uzavřeným kódem) a dynamického modelování (aktuální data z gyroskopu) umožňuje ve spolupráci s inerciální jednotkou Kawasaki IMU (Inertial Measurement Unit) mít ještě přesnější povědomí o aktuálním stavu podvozku, což je ten správný klíč k posunu elektroniky motocyklů Kawasaki na ještě vyšší úroveň.

Mít IMU (Inertial Measurement Unit) znamená, mít vždy lepší povědomí o aktuálním stavu podvozku.

Silnou stránkou špičkové elektroniky od společnosti Kawasaki vždy bylo vysoce sofistikované programování, které pomocí minimalistického hardwaru poskytuje ECU přesný obraz toho, co dělá šasi v reálném čase. Proprietární program dynamického modelování společnosti Kawasaki šikovně využívá modelování typu Magic Formula u obou pneumatik, protože zkoumá změny v několika parametrech a umožňuje zohlednit měnící se podmínky na silnici i na obou pneumatikách. Přidání IMU (Inertial Measurement Unit) umožňuje sledovat setrvačnost podél 6ti DOF (stupňů volnosti). Měří se zrychlení podél podélné, příčné a svislé osy, plus rychlost otáčení a akcelerace/decelerace. Rychlost vybočení vypočítává ECU. Tato dodatečná zpětná vazba přispívá k ještě jasnějšímu obrazu o orientaci podvozku v reálném čase, což umožňuje ještě přesnější ovládání na hranici možností. S přidáním IMU a nejnovějšího evolučního pokročilého modelovacího softwaru Kawasaki se elektronická technologie řízení motoru a podvozku od Kawasaki posouvá na vyšší úroveň - od systémů daného nastavení a reakce k systémům typu akce a okamžité zpětné vazby - toto vše pak umožňuje jezdcům lépe ovládat motocykl na limitu a přináší jim ještě větší vzrušení z jízdy.