back to model

Technologie
Kawasaki Technologie podvozku

Již od roku 1950, kdy Kawasaki představila první motocyklový motor, vývojové oddělení Kawasaki vždy dávalo důraz na vývoj a inovace motorů i podvozků. I díky tomu naše dnešní modely jsou vybaveny nejmodernější technologií, která těží z mnohaletého vývoje. 

Horizontální odpružení

Horizontální uložení zadního tlumiče umožňuje efektivní tlumení a pomáhá centralizaci hmotnosti.



Ve srovnání s tradičním systémem zadního odpružení Uni-Track, kde je tlumič uchycen vertikálně, tak u tohoto systému je tlumič takřka vodorovně.


Kawasaki's original suspension arrangement locates the shock unit very close to the bike's centre of gravity, greatly contributing to mass centralisation. And because there is no linkage or shock unit protruding beneath the swingarm, this frees up space for a larger exhaust pre-chamber (an exhaust expansion chamber situated just upstream of the silencer). With a larger pre-chamber, silencer volume can be reduced, and heavy exhaust components can be concentrated closer to the centre of the bike, further contributing to mass centralisation. The result is greatly improved handling. Another benefit is that the shock unit is placed far away from exhaust heat. Because it is more difficult for heat from the exhaust system to adversely affect suspension oil and gas pressure, suspension performance is more stable. Horizontal Back-link rear suspension offers numerous secondary benefits like this.