Technologie
Kawasaki Technologie motoru

Již od roku 1950, kdy společnost Kawasaki představila svůj první motocyklový motor, dávalo vždy vývojové oddělení Kawasaki důraz na technologický vývoj a inovace svých motorů a podvozků. I díky tomu jsou naše dnešní motocykly vybaveny tou nejmodernější technologií, která těží z mnohaletého vývoje...

Zdvojené škrtící klapky

Zdvojené škrtící klapky Kawasaki umožňují dosažení vyššího výkonu a zároveň umožňují přesnější ovládání a dávkování plynu.

Poslední, tedy nejnovější modely sportovních motocyklů Kawasaki často používají k dosažení vysokého výkonu motoru škrtící klapky o velkém průměru. Avšak u škrtících klapek s velkým průměrem, když jezdec náhle otevře plyn, může být naopak odezva točivého momentu motoru mdlá. Technologie zdvojených škrticích klapek byla navržena tak, aby zkrotila a vylepšila odezvu motoru a zároveň přispěla k dosažení maximálního výkonu motoru. U motocyklů s dvojitými škrticími klapkami existujítedy dvě škrticí klapky na jeden válec: Kromě hlavních klapek, které jsou fyzicky spojeny s rukojetí plynu a jsou ovládány jezdcem, je také druhá řada klapek, která se otevírá a zavírá pomocí ECU a koriguje tak průtok nasávaného vzduchu a zajišťuje přirozenou a lineární odezvu na přidání plynu. Se vzduchem procházejícím tělesy zdvojených škrticích klapek se ideálně tvoří výsledná směs a tím se zlepšuje účinnost spalování a zvyšuje se maximální výkon motoru.