Technologie
Kawasaki Technologie motoru

Již od roku 1950, kdy společnost Kawasaki představila svůj první motocyklový motor, dávalo vždy vývojové oddělení Kawasaki důraz na technologický vývoj a inovace svých motorů a podvozků. I díky tomu jsou naše dnešní motocykly vybaveny tou nejmodernější technologií, která těží z mnohaletého vývoje...

Zdvojené vstřikování paliva

Dva samostatné vstřikovače, každý se samostatnou rolí, pracují při různých otáčkách tak, aby poskytovaly jak velmi rychlou odezvu na každé přidání plynu, tak i co nejvyšší výkon při vysokých otáčkách.

KX250F od Kawasaki byl prvním sériově vyráběným motokrosem se zdvojeným vstřikováním paliva. Jeden vstřikovač je umístěn hned za škrticí klapkou, kde jsou vstřikovače umístěny na standardních vstřikovacích systémech FI, a druhý je umístěn před škrticí klapkou, v těsné blízkosti airboxu. Dva vstřikovače si rozdělily své role: Pracují při různých otáčkách motoru a zajišťují jak hladkou a okamžitou odezvu na přidání plynu v nízkých otáčkách, tak i vysoký maximální výkon při vysokých otáčkách. V případech, kdy je jezdcem vyžadován provoz při nízkých otáčkách, jako je okamžité zrychlení po startu a nebo přesné ovládání plynu v utažených zatáčkách, je primární provoz na sekundární vstřikovač, protože ten je umístěn v blízkosti spalovací komory, lze do motoru rychle dodávat čerstvě vstříknuté palivo, což vede k ostré reakci. Naopak, když je prioritou vysoký maximální výkon, přepne se primární provoz na předřazený vstřikovač, který se zaměřuje na práci ve vysokých otáčkách. Jeho umístění dále od spalovací komory znamená, že palivo má delší čas na promísení se vzduchem. To umožňuje více času na promíchání palivových částic a vzduchu, stejně jako ochlazení a kondenzaci směsi. To znamená, že když je potřeba co nejvíce energie, je válec naplněn větším množstvím vysoce kvalitní směsi.